El Servei de Pediatria de l'Hospital Universitari Son Espases ha participat en un estudi de casos i controls de base poblacional a Espanya en la temporada 2023/24 sobre l'eficàcia de la immunització amb nirsevimab de recuperació i en néixer davant de l'ingrés hospitalari per VRS el primer any de vida.
Miguel Fiol Jaume i Roxana Morey Arance, pediatres de l'Hospital Universitari Son Espases, han participat en la publicació de l'article amb el títol "Effectiveness of catch-up and at-birth nirsevimab immunisation against RSV hospital admission in the first year of life: a population-based case-control study, Spain, 2023/24 season" a la revista Eurosurveillance.
El virus respiratori sincitial (VRS) causa una morbiditat substancial en lactants < 1 any. L'octubre del 2023, Espanya va recomanar l'anticòs monoclonal nirsevimab a tots els nens nascuts des de l'1 d'abril del 2023, en néixer o com a actualització si havien nascut abans d'octubre del 2023.
La immunoprofilaxi amb nirsevimab a escala poblacional en nens a la seva primera temporada de VRS va ser molt eficaç per prevenir les hospitalitzacions per VRS, l'ingrés a l'UCI i la ventilació mecànica, amb una eficàcia reduïda però encara elevada per als nens prematurs i amb baix pes en néixer.
Referència de l'article
Núñez O, Olmedo C, Moreno-Perez D, Lorusso N, Fernández Martínez S, Pastor Villalba PE, et al. Effectiveness of catch-up and at-birth nirsevimab immunisation against RSV hospital admission in the first year of life: a population-based case-control study, Spain, 2023/24 season. Euro Surveill. 2025 Feb;30(5). doi: 10.2807/1560-7917.ES.2025.30.5.2400596. PubMed PMID: 39916606.Enllaços Bibliosalut |
Mètriques
| Consulteu cites en Web of Science | ||
| |
[Font: Bibliosalut]
[Foto: CAIB / CC BY NC SA]