Categoria: Estudis i projectes

El mioinositol durant la lactància mostra beneficis metabòlics a la descendència de rates amb obesitat

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

L'Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears (IdISBa) ha publicat un estudi on analitza que la suplementació amb mioinositol en rates lactants obeses induïdes per la dieta mitiga la desregulació metabòlica i millora la salut de la descendència en les primeres etapes de la vida.

Ana Valle, Bàrbara ReynésAndreu Palou, Catalina Picó i Mariona Palou, investigadores i investigadors de l'IdISBa, han publicat l'article amb el títol "Myo-inositol supplementation in diet-induced obese lactating rats mitigates metabolic dysregulation and improves offspring health in early life" a The Journal of Nutritional Biochemistry.

La suplementació amb mio-inositol (MI) ha sorgit com una intervenció prometedora per atenuar els efectes de la mala programació associats a condicions maternes adverses durant el període perinatal. Aquest estudi va tenir com a objectiu avaluar els efectes de la suplementació amb MI durant la lactància sobre el metabolisme en rates amb obesitat induïda per la dieta, així com sobre paràmetres primerencs de salut en la seva descendència.

La suplementació amb MI va reduir significativament l'acumulació de lípids hepàtics en mares amb obesitat induïda per la dieta i va disminuir els marcadors proinflamatoris al fetge (Tnfa) i al teixit adipós blanc retroperitoneal (Tnfa, Il6) tant en mares amb normopès com en les que seguiren una dieta obesogènica, a més de modular els nivells d'insulina a la llet. Les seves cries van mostrar, en plasma, concentracions més elevades de MI i BDNF, així com nivells reduïts d'insulina, que són factors clau en la programació perinatal.

Aquests resultats en un model animal suggereixen que la suplementació materna amb MI durant la lactància podria conferir beneficis metabòlics tant a les mares com a la seva descendència, millorant la inflamació i el metabolisme dels lípids alhora que influeix en la composició de la llet, plantejant-se com una estratègia potencial a investigar en futurs estudis per millorar la salut metabòlica de la descendència.

Referència de l'article
Valle A, Reynés B, Petre-Munteanu A, Palou A, Picó C, Palou M. Myo-inositol supplementation in diet-induced obese lactating rats mitigates metabolic dysregulation and improves offspring health in early life. The Journal of nutritional biochemistry. 2025 Jun 19;145:110012. doi: 10.1016/j.jnutbio.2025.110012. PubMed PMID: 40543676.

Enllaços Bibliosalut | logo docusalut 16Text complet

Mètriques
 
Consulteu cites en Web of Science
AltmetricAltmetric

[Font: Bibliosalut]

[Foto: Grup de Nutrigenòmica, Biomarcadors i Avaluació de Riscos. Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears (IdISBa)]