Categoria: Estudis i projectes

L'IdISPa participa en un article sobre la relació entre el nivell del fitat en l'orina i la calcificació valvular en gent gran

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

cc-epr119L'IdISPa ha participat en un estudi multicèntric sobre la relació entre el nivell de fitat en l'orina i la calcificació valvular en la població geriàtrica. També ha participat la Universitat de les Illes Balears i el IUNICS.

Carlos Fernández Palomeque, Andrés Grau, Onofre J. Caldés, Oriol Bonnin, Ana Garcia Raja i Armando Bethencourt, investigadors de l''IdISPa, han participat en l'article amb el títol "Relationship between Urinary Level of Phytate and Valvular Calcification in an Elderly Population: A Cross-Sectional Study" publicat a la revista PLoS One.

La calcificació patològica generalment consisteix en la formació de depòsits sòlids d'hidroxiapatita (fosfat de calci) en teixits tous. La súpersaturacio és la força conductora termodinàmica per cristalització, així que es pensa que els nivells alts en sang de calci i fosfat augmenten el risc de calcificació cardiovascular. Però, alguns factors, poden promoure o inhibir el procés natural de la calcificació patològica. Aquest estudi multicèntric avalua la relacio entre els nivells fisiològics del fitat a l'orina i la calcificació de la vàlvula cardiaca en població de subjectes d'edat avançada.

Referència de l'article
Fernandez-Palomeque C, Grau A, Perello J, Sanchis P, Isern B, Prieto RM, et al. Relationship between Urinary Level of Phytate and Valvular Calcification in an Elderly Population: A Cross-Sectional Study. Plos One 2015 August 31;10(8).
PubMed | Almetric | logo docusalut 16Text complet Enllaços Bibliosalut

[Font: Bibliosalut]

[Foto: Steven FruitsmaakBacteriuria pyuria / CC BY­ND 2.0]