Categoria: Estudis i projectes

Son Espases i l'IdISPa participen amb la identificació de biomarcadors de necrosis en xenoempelts

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

cc-epr318La Unitat d'Investigació de l'Hospital Universitari Son Espases i l'IdISPa han participat en un estudi sobre la identificació de biomarcadors de necrosis en xenoempelts utilitzant l'espectografia de masses. També hi han participat la Universitat del País Basc, l'Institut Européen de Chimie et Biologie i la Universitat de les Illes Balears.

Joan Bestard Escalas, Daniel H. López i Gwendolyn Barceló-Coblijn, investigadors de l'Hospital Universitari Son Espases i de l'IdISPa, han participat en la publicació de l'article amb el títol "Identification of Biomarkers of Necrosis in Xenografts Using Imaging Mass Spectrometry" a la revista Journal of The American Society for Mass Spectrometry.

Els xenoempelts s'utilitzen normalment per provar l'efecte de nous medicaments en càncer humà. Però, a causa de la seva heterogeneïtat, l'anàlisi dels resultats és sovint controvertit. Part del problema s'origina en l'existència de cèl·lules tumorals, com passa en tumors reals. L'espectometria de masses és una solució excel·lent per a l'anàlisi dels resultats, ja que produeix informació detallada, no només en la composició del teixit, sinó també en la distribució en les biomolècules amb els teixits.

Referència de l'article
Fernández R, Garate J, Lage S, Terés S, Higuera M, et al. Identification of Biomarkers of Necrosis in Xenografts Using Imaging Mass Spectrometry. J Am Soc Mass Spectrom. 2016;27(2):244-54.
PubMed | Enllaços Bibliosalut
 

[Font: Bibliosalut]

[Foto: Mumssygris / Mouse human Xenograft Immunohistochemistry HER2 / CC-by-sa-2.0]