La Unitat de Malalties Infeccioses del Servei de Medicina Interna de l'Hospital Universitari Son Espases ha participat en un assaig aleatori sobre el tractament de curta durada davant el tractament de llarga durada amb levoflaxin més rifampicina per infecció aguda estafilocòccica d'articulació protèsica amb retenció de l'implant. També hi han participat diferents centres nacionals.
Melchor Riera, metge de la Unitat de Malalties Infeccioses del Servei de Medicina Interna de l'Hospital Universitari Son Espases, ha participat en la publicació de l'article amb el títol "Short versus long-duration levofloxacin plus rifampicin for acute staphylococcal prosthetic joint infection managed with implant retention: a randomised clinical trial" a la revista International Journal of Antimicrobial Agents.
El levofloxacin més la rifampicina és el tractament que es tria per tractar la infecció aguda estafilocòccica d'articulació protèsica gestionada amb desbridament i retenció d'implant. Els tractaments llargs han estat empíricament recomanats, però alguns estudis suggereixen que els tractaments curts poden ser més efectius. L'objectiu era provar que un tractament curt no era inferior al tractament estàndard.
Referència de l'article
Lora-Tamayo J, Euba G, Cobo J, Horcajada JP, Soriano A, Sandoval E, et al. Short versus long-duration levofloxacin plus rifampicin for acute staphylococcal prosthetic joint infection managed with implant retention: a randomised clinical trial. Int J Antimicrob Agents . 2016;48(3):310-6.PubMed | Enllaços Bibliosalut
[Font: Bibliosalut]
[Foto: Infosalut]
La Unitat de Malalties Infeccioses del Servei de Medicina Interna de l'Hospital Universitari Son Espases ha participat en un assaig aleatori sobre el tractament de curta durada davant el tractament de llarga durada amb levoflaxin més rifampicina per infecció aguda