Categoria: Promoció de la salut i prevenció de la malatia

Salut subvenciona el projecte d'ALAS: ¿Seroignorante? ¡No lo dudes, hazte la prueba del VIH!

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El Consell de Govern ha autoritzat la Conselleria de Salut per concedir una subvenció directa a favor de l'entitat Associació de Lluita Antisida de les Illes Balears (ALAS) per un import de 10.000 €.

Aquesta partida es destinarà a finançar una part de les despeses derivades del projecte: "¿Seroignorante? ¡No lo dudes, hazte la prueba del VIH!" per a la prevenció i la detecció precoç de la malaltia mitjançant la prova ràpida.

ALAS és una associació no governamental i sense ànim de lucre que té com a finalitat informar, assessorar i prevenir la població de les Illes Balears de les infeccions de transmissió sexual i, concretament, del VIH/SIDA, així com millorar-ne la detecció precoç i contribuir a reduir l'estigma associat a la malaltia.

El projecte "¿Seroignorante? ¡No lo dudes, hazte la prueba del VIH!" té com a finalitat la prevenció i la promoció del diagnòstic precoç del VIH en la població en general i en altres col·lectius específics. També proporciona als seus usuaris serveis d'assessorament i d'acompanyament emocional al llarg de tot el procés.

El projecte consisteix en la realització de proves ràpides a la seu d'ALAS, amb cita prèvia i atenció personalitzada, de manera anònima i confidencial (no se sol·licita la targeta sanitària).

La prova de detecció del VIH és fonamental per tal que la persona diagnosticada pugui accedir ràpidament al control i tractament de la malaltia, augmentar la seva qualitat de vida i, a la vegada, evitar noves infeccions a altres persones.

Cal recordar que la prova ràpida de detecció precoç del VIH es pot fer de manera confidencial i gratuïta als centres de salut de la xarxa pública; al Centre de Diagnòstic, Tractament i Prevenció d’Infeccions de Transmissió Sexual, ubicat a l'Ambulatori del Carme, de Palma, i a la seu d'ALAS, al carrer de General Riera, 3, de Palma. Així mateix, diverses farmàcies de Mallorca, Menorca i Eivissa ofereixen aquest servei de manera confidencial.

A les Illes Balears, els nous diagnòstics d'infecció per VIH acumulats entre els anys 2003 i 2015 són 1.988. El 80 % (1.592 casos) són homes i el 20 % (396 casos) són dones. Dels 1.988 casos, 1.679 corresponen a Mallorca, 77 a Menorca i 232 a les Pitiüses.

[Font: Conselleria de Salut. 05/08/2016 ]

[Foto: Banc de Sang i Teixits]