Categoria: Institucions sanitàries

Ana Mato ha manifestat que s'introduirà un marc normatiu comú per regular les unitats de gestió clínica del SNS

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

La ministra de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, Ana Mato, va presidir l'acte commemoratiu del XV Aniversari de l'Institut Cardiovascular de l'Hospital Universitari Clínic Sant Carlos, de Madrid, on va informar del treball que s'està realitzant en la definició d'un marc normatiu comú per regular les unitats de gestió clínica del Sistema Nacional de Salut (SNS). 

L'Hospital Clínic Sant Carlos és pioner en el desenvolupament de projectes de gestió clínica a Espanya.

L'objectiu d'aquest model és facilitar una atenció integral al pacient, oferint-li una major qualitat i eficiència, mitjançant la col·laboració multidisciplinar del professional sanitari. Aquesta col·laboració és un dels pilars del Pacte per la Sostenibilitat i la Qualitat del Sistema Nacional de Salut.

Malalties cardiovasculars

Referent a aquestes malalties, la ministra ha indicat que són la primera causa de mortalitat a Espanya. 

Per això, el Ministeri i les Comunitats Autònomes estan analitzant i actualitzant l'Estratègia en Cardiopatia Isquèmica del SNS. Al mateix temps s'està treballant en l'Estratègia per a l'Abordatge de la Cronicitat per potenciar la promoció i la prevenció de la salut.

[Font: Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat. 05/05/2014]