A partir del 13 de juny, els usuaris que acudeixin a urgències a l’Hospital Comarcal d'Inca seran atesos en un nou espai de 2.263 m² (939 metres més que l’àrea d’urgències actual), que compta amb quaranta places, deu butaques i sis llits d’unitat d’estada curta. Fins ara tenia trenta-tres places i dues butaques.
A partir d’ara, l’atenció de les urgències d’adults i les pediàtriques seguiran circuits diferenciats. La zona d’urgències pediàtriques, que s’inaugurarà les setmanes vinents, disposarà de set butaques, sis lliteres i dos llits d’unitat d’estada curta.
El gener passat l’Hospital Comarcal d'Inca ja va inaugurar una nova unitat de cures intensives (UCI). Un espai de 903 m² (812 més que l’UCI actual) amb set llits i una sala de tècniques, on es pot situar un llit més si fa falta. Cal assenyalar que, abans de la pandèmia, l’Hospital només disposava de quatre llits d’UCI.
Així mateix, fa poc més de deu mesos l’Hospital va inaugurar el nou edifici de rehabilitació, un espai de 668 m² (350 més que l’anterior), en el qual fan feina disset fisioterapeutes, tres tècnics en cures auxiliars d’infermeria (TCAI), un terapeuta ocupacional i una administrativa, en horari de 8.00 a 21.00 h del dilluns al divendres.
D’acord amb el pla funcional de 1999, l’Hospital Comarcal d'Inca va ser dissenyat per assistir una població de 84.000 habitants, però actualment n’assisteix gairebé 137.500, de manera que s’ha superat de manera significativa el dimensionament previst inicialment.
[Font: Conselleria de Salut i Consum. 13/06/2023]
[Foto: Conselleria de Salut i Consum]