Categoria: Institucions sanitàries

El COMIB presenta el nou Codi de Deontologia Mèdica al Parlament de les Illes Balears

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El president del Parlament de les Illes Balears ha rebut en audiència al president del Col·legi Oficial de Metges de les Illes Balears, que li ha comentat les novetats del nou Codi de Deontologia Mèdica, com a avantsala de l’acte de presentació que es realitzarà en la seu parlamentària el pròxim 1 de desembre.

El nou Codi és l’eina més adequada per a garantir la seguretat del pacient i fer la millor Medicina possible. El document suposa la renovació del contracte social de la professió mèdica amb la societat, a través de l’actualització de les normes i comportaments ètics.

El nou Codi de Deontologia Mèdica inclou capítols nous que regulen aspectes deontològics no tractats fins ara, com la telemedicina, els metges i les xarxes socials, la seguretat del pacient, les grans bases de dades sanitàries i la intel·ligència artificial aplicada a la Medicina, entre altres.

També engloba altres aspectes en matèria de seguretat per al pacient, consentiment, donació en asistòlia, històries clíniques, obligació d’atenció al pacient, pseudoteràpies, directius mèdiques, violència de gènere, avaluació de la capacitat del pacient, vacunació del metge o la gestació subrogada.

El Codi espanyol es fonamenta en els principis universals de la Medicina i s’alinea amb el Codi Ètic de l’Associació Mèdica Mundial, aprovat a l’octubre d’enguany i que, al costat de la declaració de Ginebra de 1948 i la de Hèlsinki de 1964, constitueixen l’essència de la professió mèdica en el món. Aquest nou text, que substitueix a l’aprovat l’any 2011, se situa entre els Codis de Deontologia Mèdica més moderns del món pel seu contingut i desenvolupament.

El procés d’aprovació del Codi, que va haver de veure’s interromput per la pandèmia, es va reprendre a principis de l’any 2022, i en ell han tingut participació tots els Col·legis de Metges d’Espanya a través d’aportacions i comentaris de les diferents versions realitzades. La Comissió Central de Deontologia del CGCOM ha coordinat no solament les diferents versions del Codi, sinó que també ha servit d’òrgan assessor a l’Assemblea General de la corporació durant tot aquest procés.

[Font: COMIB. 03/11/2023]

[Foto: COMIB]