Categoria: Estudis i projectes

Característiques moleculars del glioma d'alt grau i fluorescència 5-ALA

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

L'Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears (IdISBa), Anatomia Patològica i Neurocirurgia de l'Hospital Universitari Son Espases, han publicat una descripció de les característiques moleculars del glioma d'alt grau en relació amb la intensitat de fluorescència de l'àcid 5-aminolevulínic (5-ALA).

Ester Antón-Valentí, patòloga de l'Hospital Universitari Son Espases; Javier Pierola-Lopetegui, Joan Bestard-Escalas i Albert Maimó-Barceló, investigador de l'IdISBa; Diego M Marzese-Parrilliorcid, Sandra Íñiguez-Muñozorcid i Miquel Ensenyat-Mendezorcid, investigadors i investigadora del Cancer Epigenetics Laboratory, Cancer Cell Biology Group de l'IdISBa; i Marta Brellorcid, neurocirurgiana de l'Hospital Universitari Son Espases; han publicat l'article amb el títol "Molecular Characteristics of High-Grade Glioma in Relation to 5-Aminolevulinic Acid (5-ALA) Fluorescence Intensity" a la revista Cureus.

La fluorescència de l'àcid 5-aminolevulinic (5-ALA) utilitzada en la cirurgia del glioma té diferents intensitats dins dels tumors i entre diferents pacients, s'han implicat alguns factors moleculars i externs, però no hi ha evidència clara que analitzi la diferència de fluorescència segons les característiques moleculars del glioma.

Aquest estudi tenia com a objectiu comparar factors moleculars de mostres de glioma amb intensitat de fluorescència per identificar possibles cofundadors i associacions amb característiques tumorals clínicament rellevants.

Amb els resultats, argumentem que hi ha molts factors implicats en la intensitat de la fluorescència que poden estar relacionats amb l'estat metabòlic específic de les cèl·lules de glioma analitzades, que és més probable que sigui responsable de la variació de la fluorescència.

Referència de l'article
Garfias-Arjona S, Lara-Almunia M, Antón-Valentí E, Pierola-Lopetegui J, Bestard-Escalas J, Maimó-Barceló A, et al. Molecular Characteristics of High-Grade Glioma in Relation to 5-Aminolevulinic Acid (5-ALA) Fluorescence Intensity. Cureus. 2025 Jan;17(1):e77774. doi: 10.7759/cureus.77774. PubMed PMID: 39839210.

Enllaços Bibliosalut | Text completlogo docusalut 16

Mètriques
 
AltmetricAltmetric

[Font: Bibliosalut]

[Foto: Imatge generada per Copilot]