L'Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears (IdISBa) ha participat en un estudi on s'analitza la superrelaxació i energia de la miosina del múscul esquelètic desregulades en participants masculins amb diabetis mellitus tipus 2.
El Dr. Miquel Adrover
, investigador de l'IdISBa, ha participat en els desenvolupament dels estudis experimentals que han culminat en la publicació de l'article amb el títol "Dysregulated skeletal muscle myosin super-relaxation and energetics in male participants with type 2 diabetes mellitus" a la revista Diabetologia.
Un balanç energètic alterat és fonamental per a l'aparició i el desenvolupament de la diabetis mellitus tipus 2. Malgrat això, no es coneixen els mecanismes metabòlics subjacents a aquests processos. Emperò, es creu que el múscul esquelètic juga un paper important. Com que l'estat superrelaxat de la seva proteïna més abundant, la miosina, regula l'energia cel·lular, vam voler investigar si està alterat en individus amb diabetis tipus 2.
En general, les troballes d'aquest estudi indiquen una desregulació molecular complexa de l'estat superrelaxat de la miosina i el consum d'energia en participants masculins amb diabetis tipus 2. En última instància, la focalització farmacològica de la miosina podria beneficiar la salut metabòlica del múscul esquelètic i de tot el cos mitjançant la millora del consum d'ATP.
Referència de l'article
Lewis CTA, Moreno-Justicia R, Savoure L, Calvo E, Bak A, Laitila J, et al. Dysregulated skeletal muscle myosin super-relaxation and energetics in male participants with type 2 diabetes mellitus. Diabetologia. 2025 Apr 28. doi: 10.1007/s00125-025-06436-0. PubMed PMID: 40295335.Enllaços Bibliosalut |
Mètriques
| Consulteu cites en Web of Science | ||
| |
[Font: Bibliosalut]
[Foto: Infosalut / Homes xerrant / CC BY-NC-SA 4.0]