Categories: Salut Pública, Promoció de la salut i prevenció de la malatia

Autoritzat el subministrament d’instrumental d’un sol ús

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El Consell de Govern ha autoritzat el director general del Servei de Salut de les Illes Balears a tramitar l’acord marc del qual derivarà la contractació del subministrament d’instrumental general d’un sol ús amb cessió d’equips destinat als centres sanitaris dependents del Servei de Salut.

​​Es tracta d’un contracte amb un valor màxim estimat de 5.499.413,28 € per als dotze mesos següents a partir de la formalització del contracte i una possible pròrroga de fins a trenta-sis mesos.

​​A tots els centres hospitalaris de Servei de Salut cal instrumental general d’un sol ús per dur-hi a terme intervencions quirúrgiques, proves diagnòstiques o diferents tipus de cures als pacients.

​​A causa del nombre elevat de tècniques, especialitats implicades, localitzacions que s’han de tractar o lesions, cal disposar d’una gran varietat d’instrumental que s’adapti a tots aquests factors: diferents formes, mesures, calibres, connexions, tipus d’energia, etc., els quals poden variar, fins i tot, durant la durada del procés quirúrgic. És molt important que el professional disposi de l’instrumental que s’adapti millor a la situació a temps real, per evitar possibles complicacions intraoperatòries i postoperatòries. L’avenç de la medicina i la precisió en el diagnòstic han fet créixer el nombre de proves diagnòstiques, amb gran quantitat de material d’un sol ús necessari per efectuar-les. Per això, sense aquest subministrament seria impossible prestar atenció hospitalària a les Illes Balears.​

[Font: Conselleria de Salut. 18/7/2025]

[Foto: Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera]