La ministra de Sanitat, Mónica García, ha anunciat que el Govern treballa en l‟actualització de l‟Estratègia de Salut Sexual i Reproductiva, una eina fonamental que no es revisava des de fa més de 15 anys. Ho ha fet amb motiu del Dia Mundial de la Salut Sexual i Reproductiva, durant la visita al Centre Municipal de Salut de l'Ajuntament de Coslada, un espai de referència en atenció integral i comunitària.
En declaracions als mitjans, la ministra ha subratllat que "la salut sexual és molt més que l'absència de malaltia. És també educació, prevenció, igualtat, plaer i drets en positiu". Ha destacat la importància dels centres com el de Coslada, que “fa un treball fantàstic atenent, acompanyant i orientant des d'una perspectiva integral, amb serveis de psicologia, ginecologia i assessorament en salut menstrual, anticonceptius i tot allò que suposa promocionar la salut sexual per fer-la accessible i universal”.
La ministra ha defensat una visió àmplia i positiva de la salut sexual, entesa com a component essencial del benestar individual i col·lectiu. “És un instrument per viure millor, més sans i més feliços, ja siguis jove o gran, home, dona, vives sol, en parella o en qualsevol altra forma de convivència”.
García ha recordat que, els darrers anys, el Ministeri de Sanitat ha avançat en matèries clau com els protocols d'interrupció voluntària de l'embaràs (IVE), la visibilització de la menopausa al debat públic i la resposta a l'increment d'infeccions de transmissió sexual des d'un enfocament basat en drets.
En aquest context, ha explicat que "estem treballant en l'elaboració d'una nova Estratègia de Salut Sexual, una eina clau que porta sense actualitzar-se 15 anys i que esperem que aviat vegi la llum adaptada a les necessitats del nostre temps".
Finalment, la ministra ha reafirmat el compromís del Govern amb un enfocament integral i transformador: “Avui la salut sexual exigeix respostes noves: educació integral per a joves, prevenció i diagnòstic precoç d'ITS, atenció a la menopausa i la diversitat sexual i de gènere”. I ha tancat la seva intervenció agraint la col·laboració institucional: “Gràcies a l'alcalde ia les regidores, i per descomptat als treballadors i treballadores del centre per la visita”.
[Font: Ministeri de Sanitat. 05/09/2025]