Categories: Institucions sanitàries, Promoció de la salut i prevenció de la malatia

Salut crea la Xarxa de Centres Educatius Promotors de la Salut de les Illes Balears

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

La Conselleria de Salut ha aprovat la creació de la Xarxa de Centres Educatius Promotors de la Salut de les Illes Balears (Xarxa CEPS Illes Balears), una iniciativa destinada a reforçar la promoció de la salut i el benestar dins la comunitat educativa mitjançant un enfocament integral, participatiu i coordinat entre els àmbits sanitari i educatiu.

La nova xarxa neix amb l'objectiu de facilitar l'intercanvi d'experiències entre els centres participants, estendre el model d'escola promotora de la salut a tot el territori balear i contribuir a la futura Xarxa Nacional d'Escoles Promotores de Salut.

Podran formar part de la Xarxa CEPS els centres d'educació infantil, primària, secundària i de persones adultes, tant de titularitat pública com sostinguts amb fons públics, que s'inscriguin al programa CEPS a través de la Conselleria d'Educació i Universitats.

Per adherir-se a la xarxa, els centres hauran de crear una comissió de promoció de la salut, elaborar un diagnòstic inicial de la situació del centre i desenvolupar un projecte de salut de caràcter pluriennal, que haurà de ser objecte d'avaluació en un procés de millora contínua.

La resolució estableix cinc nivells d'acreditació, des del nivell 0, corresponent als centres inscrits al programa, fins al nivell 4 o excel·lent, reservat als centres que acreditin el compliment de tots els estàndards establerts a la Guía de escuelas promotoras de salud, elaborada pel Ministeri de Sanitat i el Ministeri d'Educació.

La coordinació de la Xarxa CEPS Illes Balears correspondrà a una comissió integrada per representants de la Direcció General de Salut Pública i de la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa. Entre les seves funcions hi haurà la difusió del programa, l'organització d'activitats formatives, el suport tècnic als centres, l'avaluació dels nivells d'acreditació i el seguiment de la xarxa.

Segons recull la resolució, aquesta iniciativa dona continuïtat al Programa de Centres Educatius Promotors de la Salut, que es desenvolupa a les Illes Balears des del curs 2014-2015, i s'alinea amb les línies de treball impulsades tant a escala estatal com europea per fomentar entorns educatius saludables.

La mesura es formalitza mitjançant una resolució de la consellera de Salut publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB núm. 104, de 20 d'agost de 2026).

[Font: BOIB núm. 104. 20/08/2026]

[Foto: CAIB / CC BY NC SA]