Categoria: Farmacovigilància

Nota de l'AEMPS referent al DARATUMUMAB i el risc de reactivació del VHB

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

La Conselleria de Salut, a través de la Direcció General de Planificació, Avaluació i Farmàcia, comunica que l'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha publicat una nota informativa, dirigida als professionals sanitaris, referent al medicament DARATUMUMAB (DARZALEX) a causa del risc de reactivació del virus de l'hepatitis B.

Daratumumab és un anticòs monoclonal indicat en monoteràpia, o en combinació segons la situació del pacient, per al tractament de pacients adults amb mieloma múltiple (MM).

S'han produït casos de reactivació del virus de l'hepatitis B (VHB) en pacients tractats amb Daratumumab. Per això es realitzen les següents recomanacions:

Realitzar serologia del VHB en tots els pacients abans de començar el tractament i en els pacients que estiguin en tractament i que no es disposi d'aquesta informació.

Si existeix serologia positiva del VHB, cal vigilar especialment qualsevol signe o símptoma que ens indiqui una infecció activa pel virus i les dades de laboratori a criteri mèdic, durant el tractament i fins a 6 mesos després de la seva finalització.

En cas de reactivació d'aquest virus se suspendrà l'administració de Daratumumab i es prendran les mesures adequades.

És important notificar totes les sospites de reaccions adverses a través d'aquest formulari electrònic.

[Font: AEMPS. 28/07/2019]

[Foto: Infosalut / Homes esperant al semàfor / CC BY-NC-SA 4.0]

El Web Infosalut utilitza cookies pròpies per millorar la navegació. Les cookies utilitzades no contenen cap tipus d'informació de caràcter personal. Si continua navegant entendrem que accepta el seu ús. Disposa de més informació de les cookies i com pot impedir el seu ús en la nostra política del web.